Aktualitātes

Ziemeļeiropas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējs veido jaunu komerciālu aliansi

2012. gada 21. junijs,

Foto: Thomas Allard (LFV), Alastair Muir (representing Richard Deakin, NATS), Davids Taurins (LGS), Raine Luojus (Finavia), Morten Dambaek (Naviair), Tanel Rautits (EANS), Knut Skaar (Avinor), Asgeir Palsson (Isavia), Eamonn Brennan (IAA)

 

Preses relīze, Borealis Alianse

 

2012.gada 20.jūnijā deviņi Ziemeļeiropas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēji (ANSP) šodien parakstīja oficiālu komerciālu aliansi, lai uzlabotu efektivitāti, samazinātu izmaksas un ietekmi uz vidi.



Jaunā alianse, kura tiek saukta par Borealis Aliansi, iekļauj Dānijas, Igaunijas, Somijas, Islandes, Īrijas, Latvijas, Norvēģijas, Zviedrijas un Apvienotās Karalistes ANSP. Viņi nodrošina gaisa satiksmes servisu 3,5 milj. lidojumiem gadā, šķērsojot 12,5 miljonus km2 Ziemeļeiropas gaisa telpā. Starp tiem viņi veido Eiropas galvenos transatlantiskos vārtus.

 

Borealis Alianse ir unikāls solis, lai sasniegtu kopīgus mērķus, kas uzlabos lidojumu efektivitāti un samazinās ietekmi uz vidi, un ar šo kustību visā telpā arī racionalizēs pakalpojumu izdevumus un  tehnisko infrastruktūru.



Borealis Alianse koncentrēsies uz stratēģisko biznesa sadarbību starp ANSP dalībvalstīm, lai papildinātu Ziemeļeiropas funkcionālā gaisa telpas bloka (FAB) darbu ekonomikas mērogā un komerciāla pamata projektos, un tie notiktu bez pārvaldes vai valsts iesaistīšanās.



Visu deviņu ANSP CEO kopīgajā paziņojumā minēja: „Mēs ar prieku veidojam Borealis Aliansi, kas būtībā ir saistošs līgums, lai nodrošinātu efektivitāti, kuru mēs nevaram sasniegt vienatnē, un ar kura palīdzību mēs dalīsimies ar mūsu zināšanām.”


„Mēs visi saskaramies ar kopīgu izaicinājumu, uzlabot pakalpojumu kvalitāti mūsu klientiem, īstenot plašāku infrastruktūras standartizāciju un kopumā darīt visu iespējamo, lai nodrošinātu sniegumu, kas atbilstu naudas vērtībai. Šis arī palīdzēs sasniegt Eiropas vienotās gaisa telpas ATM izpētes (SESAR) izvietošanu Eiropas vienotajā gaisa telpas (SES) servisā.”


„Borealis Aliansē starp visiem mūsu dalībniekiem būs nepieciešams, saistītas, atklātas un uzticības pilnas attiecības vecot atbildīgu darbu. Tās panākumi ir atkarīgi no mūsu spējām integrēt kopīgās aktivitātes pāri mūsu individuālajai biznesa stratēģijai un plāniem- un dalot kopīgu aktivitāšu kontroli ar mūsu partneriem.”


Lance Stuart ir pieņemts darbā no NATS, Lielbritānijā, kā jaunais izpilddirektors. Knuts Skaar no Norvēģijas Avinor, Borealis Alianses valdes priekšsēdētājs, teica: „Lance ir spēcīgas ANSP pamatzināšanas un plaša starptautiskā pieredze. Es esmu pārliecināts, ka viņš ir īstais cilvēks, kurš vadīs Borealis Aliansi turpmākos izaicinošos un aizraujošos gadus.”
Izpildvaras vadības komanda tiks pieņemta darbā vasarā un Borealis Alianse darbosies uz pārbaudes laiku līdz 2013.gada beigām.


Lance Stuart teica: „Es esmu patīkami satraukts par šo iespēju vadīt šo unikālo aliansi. Šis laiks aviācijas biznesam ir patiešām izaicinošs, un ANSP vienmēr pārliecinās, lai tiek darīts viss, kas ir iespējams lai piegādātu labāko saviem klientiem. Es patiešām ticu, ka Borealis Aliansei, pamatojoties uz bizness-bizness (B2B) sadarbības principiem, ir potenciāls sniegt reālu labumu gan klientiem, gan mūsu biedriem.”


Redaktoru piezīmes

 

  • Borealis Alianse pazīst un respektē dalībnieku esošās alianses un FAB saistības. Alianses sadarbības pieeja būs elastīga, tātad dažādi dalībnieki varēs darboties dažādos projektos, atkarībā no labākā piedāvājuma.
  • Somija, Igaunija, Latvija un Norvēģija ir vienojušās par pievēršanos oficiāla FAB statusa iegūšanai ar nosaukumu NEFAB .
  • Dānija, Īrija, Zviedrija un Apvienotā Karaliste ir parakstījušas MoU, lai pētītu specifisku efektivitāti savā jomā, iekļaujot viņu esošo FAB iespējamo integrāciju, Dānijas-Zviedrijas FAB un Apvienotās karalistes-Īrijas FAB.
  • Islande šobrīd uz FAB prasībām neattiecas, bet tai ir ciešas darba attiecība ar kaimiņvalstu gaisa telpām.
  • Lance Stuart (44) šobrīd ir NATS informācijas stratēģijas vadītājs. Viņš ir bijis vairākās NATS vadības pozīcijās, tajā skaitā, Aviācijas datu servisa vadītājs, Biznesa atbalsta centra un lidostas servisa vadītājs. Lance ir pamatzināšanas jūras sakaros un radaros. Lance pārņems Borealis izpilddirektora lomu no šī brīža izpilddirektora (Tim Johnson) vēlākais 2012. gada vasarā. Kā Borealis Alianses izpilddirektors, Lance būs atbildīgs par mazu izpildvaras komandu. Atlikušās lomas, iespējams, tiks sajauktas no pilna un daļēja laika darba vietām, kurās tiks pieņemti ANSP dalībvalstu darbinieki.
  • Neformāli Borealis ierosinājums tika izveidots pirms gada, lai izpētītu ekonomiska mēroga komerciālo potenciālu. Šodien parakstītais līgums apstiprināja aliansi.
  • Borealis Aliansi vada Borealis Alianses valde, kurā ir pārstāvētas visas deviņas alianses dalībvalstis. Knut Skaar, ATM direktors Avinor, ir izvēlēts par Borealis Alianses valdes priekšsēdētāju.
  • Viens no pirmajiem projektiem ir izveidot saskaņotu pieeju, īstenojot datu pārraides infrastruktūru reģionā. Dalībnieki iecelti mazā pārrobežu ANSP projektu komandā, lai izstrādātu saskaņotu ieviešanas plānu; sagaidāmie ieguvumi ietver sevī:
  • Izmaksu ietaupījumu ar kopīgu attīstītu vajadzīgo infrastruktūru un sistēmām, izvairoties no darba dublēšanās;
  • Tiešus ietaupījumu klientu aviokompānijās visā Borealis Alianses reģionā ar kopīgu īstenošanu visās lidostās.
  • Borealis alianses sastāvā ietilpst:

 

Avinor (Norvēģija)

  • Avinor sniedz aeronavigācijas pakalpojumus un vada lidostas visā Norvēģijā.
  • 2011.gadā Avinor nodrošināja 794 000 lidojumus 44 miljoniem pasažieru.
  • Aeronavigācijas pakalpojumu nodaļa Avinor sniedz gaisa satiksmes servisu Norvēģijas gaisa telpā, ieskaitot izraudzītas Ziemeļatlantijas gaisa telpas daļas. Turklāt gaisa satiksmes pakalpojumi tiek sniegti 21 kontrolētā lidlaukā, ieskaitot Oslo lidostu, kura ir galvenā Norvēģijas lidosta.
  • Gaisa satiksmes pakalpojumi tiek nodrošināti civilajiem un militārajiem operatoriem. Nodaļa vada arī ATM/CNS iekārtas vadības centrus un 52 lidlaukus Norvēģijā.


EANS (Igaunija)

  • Igaunijas ANS nodrošina pakalpojumus iekšzemē un starptautiskajā gaisa satiksmes Tallinas TMA un Lidojumu informācijas reģionā (tas aptver visu Igaunijas teritoriju un dažus piešķirtos segmentus virs atklātās jūras).
  • Gaisa satiksmes pakalpojumi tiek nodrošināti no Tallinas vadības centra un divām lidostām Tallinā un Tartu.
  • Igaunijas ANS nodrošina Aeronavigācijas informācijas vadības pakalpojumus (iekļaujot aeronavigācijas informācijas sagatavošanu, tās publicēšanu un izplatīšanu), un CNS/ATM pakalpojumus (komunikāciju, navigāciju, uzraudzību un datu apstrādes sistēmu).
  • 2011.gadā EABS apkalpoja 182 000 lidojumus Igaunijas gaisa telpā.

 
Finavia (Somija)
 

  • 2011.gadā Finavia apkalpoja 540 000 lidojumus  vairāk nekā 19 miljoniem pasažieru.
  • Finavia sniedz pakalpojumus maršruta lidojumiem visā Somijas gaisa telpā, nodrošinot gaisa satiksmes pakalpojumus 25 lidostās.
  • Finavia uztur valsts mēroga gaisa navigācijas sistēmu, tajā skaitā iekļaujot inženierzinātnes un lidostu pakalpojumus.

 
ISAVIA (Islande)
 

  • Isavia ltd ir Islandes ANSP. Valsts akcijas sabiedrība nodrošina gaisa satiksmes vadību, lidostas darbību un gaisa/zemes sakaru pakalpojumu pāri visziemeļnieciskajai Ziemeļatlantijas daļai un saista Artikas robežas līdz pat Ziemeļpolam.
  • Isavia kontrolē 5,4 miljonu kvadrātmetru telpu.
  • 2011. gadā Isavia nodrošināja 111 489 transatlantiskos lidojumus, kas ir par 9 % vairāk nekā 2010.gadā, ar vidējo kontroles laiku- 1 stunda un 40 minūtes.
  • Isavia nodrošina Gaisa satiksmes vadības pakalpojumus starptautiskajās lidostās (Keflavīkā, Reikjavīkā un Akureiri), kā arī AFIS pakalpojumus vairākām Islandes lidostām.

 

IAA (Īrija)
 

  • IAA ir daļēji valsts pakļautībā esošs komerciāls uzņēmums, kas ir atbildīgs par gaisa satiksmes vadības sniegšanu un saistītajiem pakalpojumiem. IAA ir Īrijas civilās aviācijas industrijas drošības regulators.
  • IAA nesaņem finansējumu no valsts kases. Tās galvenie ienākumi tiek gūti no maksājumiem un nodevām no aviosabiedrības un regulatīvajiem klientiem.
  • 2011.gadā Īrijas kontrolētajā gaisa telpā tika apstrādāti 523 000 lidojumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2010.gadā.
  • IAA ir ieinteresēti un aktīvi cenšas nodrošināt savas aktivitātes videi draudzīgas. 2011.gadā IAA ieguva Īrijas ilgtspējīgās enerģētikas pārvaldes balvu par aviolīniju maršrutu optimizāciju. IAA samazināja distances kopumā par  2,2 miljoniem km, tādejādi gadā ietaupot 16 miljonus aviācijas degvielas litrus.

 
LFV (Zviedrija)

  • 2010.gadā LFV Zviedrijas gaisa telpā nodrošināja 700 000 lidojumus 35 miljoniem pasažieru.
  • LFV nodrošināja maršrutu lidojumu pakalpojumus no vadības centriem Stokholmā un Malmē.
  • LFV nodrošina arī vietējās gaisa satiksmes vadības pakalpojumus 34 lidostām, tajā skaitā Stokholmas Arlandas, Gēteborgas Landvetteras, Malmes Sturupas un visām militārajām lidostām.
  • LFV ir valsts uzņēmums.


LGS (Latvija)

  • LGS ir Latvijas ANSP un tās juridiskais statuss - valsts akciju sabiedrība.
  • 2011. gadā LGS nodrošināja pakalpojumus visā Latvijas gaisa telpā (Riga FIR) vairāk nekā 236 000 lidojumiem gadā.
  • LGS nodrošina gaisa satiksmes vadību no Reģionālā vadības centra Rīgā.
  • LGS nodrošina gaisa satiksmes vadības pakalpojumus trīs lidostās - Rīgā, Ventspilī un Liepājā.


NAT (Apvienotā Karaliste)
 

  • 2011.gadā NAT nodrošināja gandrīz 2.2 miljonus lidojumus Apvienotajā Karalistē un austrumu Ziemeļatlantijas gaisa telpā vairāk nekā 200 miljoniem pasažieru vienā no aizņemtākajām un sarežģītākajām gaisa telpām pasaulē.
  • NAT nodrošina satiksmes vadību maršruta lidojumiem no Svanvikas, Hempšīras, Prestvikas, Airšīras vadības centriem; un nodrošina gaisa satiksmes vadību 15 Apvienotās Karalistes galvenajām lidostām, ieskaitot Hītrovu un Getviku, kuras ir pasaules aizņemtākās divu un trīs skrejceļu lidostas.
  • NATS pārdod inženieru, konsultantu (tostarp mācību), aviācijas un aizsardzības informācijas pārvaldības pakalpojumus Apvienotajā karalistē un vairāk nekā 20 klientiem ārpus valsts.


Naviair (Dānija)

  • 2011.gadā Dānijas gaisa telpā Naviair nodrošināja 600 000 lidojumu 45 miljoniem pasažieru.
  • Naviair nodrošina gaisa satiksmes vadību no vadības centra Kopenhāgenā.
  • Naviari sniedz gaisa satiksmes vadības pakalpojumus sešās lidostās, ieskatot Kopenhāgenu un Bilundu.
  • Naviair nodrošina lidojumu informāciju un SAR Grenlandē un lidlauka lidojumu pakalpojumus Vágar lidostā Fēru salās.
  • Naviair pieder 50 % no NUACC (Nordic Unified Air Traffic Control). Sākot no 2012.gada 1. Jūlija NUAC darbosies gaisa satiksmes vadības centrā un nodrošinās maršruta lidojumu un atbalsta pakalpojumus kopējā Dānijas un Zviedrijas (DK-SE FAB) gaisa telpā ANSP, LFV un Naviair uzdevumā.